Ekstrovertirani introvert?

 

Ekstrovertirani introvert?



 Da, i to je moguće.


Literatura i razni članci u svakodnevnom životu nas uglavnom navode na dva suprotna pola: introverzija i ekstroverzija. Uz to, često se navode tipična ponašanja, koja su većinom površna. Naime, introverzija može nalikovati na ponašanja koja se prepoznaju kao sram, strah od ljudi, često takve osobe kolokvijalno nazivaju čudacima… Naravno, introverzija se zaista vidi u socijalnom povlačenju. Kod introvertiranih osoba radi se o potrebi za aktivnostima koje ne uključuju veliki broj ljudi, odnosno osobe traže zadovoljenje svojih potreba unutar samih sebe. Za razliku od njih, ekstrovertirane osobe uglavnom traže zadovoljenje potreba izvan sebe, što se očituje u potrebama za druženjem s velikim brojem ljudi, otvorenošću novim iskustvima i slično. Hoće li osoba biti ekstro ili intro ovisi o životnim iskustvima, okolini koja nas okružuje što dovodi do načina na koji odgovaramo na svijet.


No, što je s onima između? 

Nedavno sam bila s prijateljima i imali smo game night. Igrali smo društvenu igru Dixit (preporučujem!!!). 👍

Igra je asocijativna i izuzetno zanimljiva jer možeš otkriti mnogo o osobama s kojima igraš, ali i o samima sebi. Upravo me to druženje potaklo na ovaj članak. Nakon već podužeg igranja, prijateljica je rekla: „Zanimljivo! U igri se ponašaš pomalo kao introvertirana osoba, a po struci si pedagog – osoba koja bi trebala biti vrlo otvorena..?“ Da, ali… nije sve uvijek crno ili bijelo.


Ekstrovertirani introvert (ambivert) izuzetno cijeni samoću, ali ne voli biti usamljen. Na vlastitom primjeru mogu reći – volim trenutke kada sam potpuno sama i radim nešto što volim (od mojih mnogobrojnih interesa 🙈), ali to ne znači da želim da me svi puste na miru. Druga stvar, društvo i okolina su mi jako važni. U tijeku igre, jedan je prijatelj prokomentirao: „Ona će prvo promatrati, a onda ti tek dopustiti da uđeš u njen svijet.“ I da, to je istina. Imam bezbroj primjera gdje sam na prvu ljudima izgledala povučeno, možda čak snobovski i odbojno, a kad sam se s njima sprijateljila – upravo su to bile prve riječi: „Na prvu si mi izgledala jako umišljeno, a ustvari si super!“ Isto tako, dobri smo slušači. Ako su teme zanimljive – možemo pričati i razglabati o njima satima. Naravno, ako ste prethodno ušli u naš mali krug velikih ljudi 😌! Još je mnogo primjera gdje se uočava ekstrovertirana narav i želja za druženjem, a u isto vrijeme okrenutost sebi i postojanje tog unutarnjeg svijeta. 


Iako su ekstrovertirani introverti fleksibilni, iscrpljuje ih i previše samoće i previše druženja – balans je važan.


An ambivert  brain - with introvert heart and extrovert actions.







 *Ovo nije znanstveni članak niti se koristila stručna literatura, već moje znanje i iskustvo pretočeno u tekst za lakše razumijevanje pojmova na koje svakodnevno nailazimo, a često su zastupljena samo dva suprotna značenja.

Primjedbe

Objavi komentar

Popularni postovi